A Nagy Kékség

Kalandok az országos Kékkörön

Milf vagy Milc?

2016. március 22. 17:16 - Szabi 28

Február 25.

Tisztában voltam vele, hogy ha egyszer nekiindulunk, akkor lehetőség szerint érdemes lesz végigfotózni minden fontosat, szépet, vicceset. Nekem viszont nem volt csak egy régi kis kompakt digitális gépem, amit az okos telefonok megjelenése óta lényegében nem is használtam. Ugyanakkor tudtam, hogy az okos telefonommal nem lehet majd olyan képeket lőni, amilyeneket igazán szeretnék. Van egy történész kollégám, H. Zsolt, aki történetesen remek fotós, kiállításai is voltak már. Tőle kértem hát segítséget: milyen gépet vegyek, mire figyeljek?

Amikor telefonon beszéltünk először, akkor megdöbbentem, amikor azt hallottam, hogy egy Milf gépet vegyek, mert az milyen jó! Milf gépet?

Ez valami perverz cucc?  Persze süket voltam, mert ő Milc-et mondott.

Röviden a történet annyi, hogy a nehéz és drága tükörreflexes gépek alternatívájaként az utóbbi években elkezdték az úgynevezett Milc gépek fejlesztését. Ezek méretükben, súlyukban sokkal kisebbek a tükörreflexeseknél (ami nem utolsó szempont, ha 40 kilométert kell cipeld, a többi cuccoddal együtt), nincs bennük mozgó alkatrész (amit gyakran tisztítani, cserélni kell), de ugyanúgy cserélhető objektívjük van, és hasonlóan jó képeket lehet velük lőni. Végül megrendeltem egy Olympus E-PL 6-at két teleobjektívvel és a többi hozzávaló cuccal.

olympus_e_pl6.jpg

Amikor a gép megjött, Zsolt röviden elmutogatott rajta mindent, de idő hiányában nem tudtam gyakorolni, ezért „majd a túrán kitapasztalom!” felkiáltással a kérdést megoldottnak nyilvánítottam. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anagykekseg.blog.hu/api/trackback/id/tr738517682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása